My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

November 2, 2012

NAROZENINOVÝ DORT * BIRTHDAY CAKE




můj blog na delší dobu osiřel, ale už jsem zase tady. pokud i vy jste si na mě vzpomněli s návštěvou, srdečně vás tu opět vítám! snad se mi podaří vložit i některé z dalších fotografií, které doma syslím. tvoření mi totiž jde líp než dokumentování. 
toto je narozeninový dort pro mého syna ušitý z filcu. (ale neptejte se mě, kdy měl ty narozky. aspoň že to bylo letos...) jahůdky jsou uplstěné z ovčí vlny. už od loňska na mě loudil takové ty malé dortíčky, co jsem kdysi šila. hlavně chtěl ten s jahůdkou. vypadaly jako muffinky. řekla jsem si, že mu udělám k narozeninám něco většího. byl z dortu nadšený. chvilku si s ním hrál a pak povídá: "Mami, uděláš mi i ty malý dortíčky, co jsem chtěl?" tak jsem si moc nepomohla. ale aspoň mám inspiraci, až bude mít svátek.



všechny dobrůtky z dortu se dají odstranit. to je sice pěkné a umožňuje to dětem hezké hry a kombinace, ale když uklízíme a hledáme šestou jahodu, nebo když zavadím o podnos stojící na okraji dětské kuchyňky zrovna když spěchám kolem, přemýšlím, jestli je tam někdy krutě napevno nepřišiju!







 podnos je recyklován ze staré krabice. části jsou slepeny a zajištěny vrutem, lépe vydrží zátěž dětské hry.

 

birthday cake for my son. removable decorations. felt stuffed with polyester. felted strawberries. tray made of old box.

děkuji za vaše zastávky a komentáře!  
Soni, přiznávám bez mučení, že návody mi vůbec nejdou. prostě si neudělám čas, abych ještě při práci fotila, pro mě je jen ten výrobek tak pracný, že ještě dělat návod se mi zdá nad mé možnosti (mám trochu zdravotní omezení a jsem ráda, že jsem ráda). snad se mi někdy povede zdokumentovat práci, pokusím se. ono kolikrát stačí udělat jen pár fotek a je toho hodně vidět, co jinému pomůže. tak třeba někdy příště...

protentokrát aspoň pár slovy: kružítkem jsem udělala kruh, pomocí poloměru toho kruhu jsem ho rozdělila na šest částí, vystříhla. pak jsem si připravila ty boční části. na ně jsem nejprve našila  "krém". je třeba trochu hlídat, aby byl ve stejné výšce a pak to pasovalo.
navrch jsem udělala tu růžovou polevu, klikatě vystřižený kruh o chlup menší než je základ jsem rozstříhala zase na šest dílů. polevu jsem nepřišila extra na ty vrchní díly, ale přišívala jsem ji rovnou, když jsem kompletovala kousky.  je asi jedno, jak se sešijí, jen si někde nechat díry na vyplnění. uvnitř je obyčejné polyesterové rouno, ale fígl je, že se to nesmí moc nacpat. jenom tak napůl, aby dort stál. fakt stačí napůl! já to nacpala nejdřív moc a pak jsem ubírala. pak zase prošít strojem.

trubičky jsou 2 obdélníčky filcu zarolované do sebe. navrchu pak udělané to zdobení, všechno z filcu. ale viděla jsem, že to někdo dělal i z tenké stužky.
ty pusinky dělám tak, že to je docela prekérní popsat, ale našla jsem to krásně vyfocené tady. a mrkněte taky na super další návody tady!

no a jahůdky jsem dělala snad celý den, nejdřív jsem je uplstila jehlou, vyšila ďubky a pak to zelené: šťopka je srolovaný malý obdélníček filcu prošitý a přišitý k jahodě přes lístečkovou hvězdičku.
tak co, stačilo to? :) jsem vypotila první návod na blogu, to je pro mě velká událost!

11 comments:

  1. Haňulko drahá moja zdrowim, tož to je naprosto epesní sladké čmanění!!! Boha jeho, ten dortík vypadá tak splendidně, že bych se hnedle včil do něho zakósla:o))). Moc peknučce jsi si ho vymazlila. Mám v plánu našít Esťulce taky nějaké nové mňamky do kuchyňke, ale totok je fakt luxusní. Možem se inspirovat;-D? A ten podnost, boha jeho...no honem honem sem s dalšími fotkami. Jsem napjatá jak guma od trenek, co dalšího jsi učmanila. Páčko a bosk Míša

    ReplyDelete
  2. to je taková nádhera! čím je to vyplněné? vždycky jsem si slibovala, že takový dort taky "upeču". už jsem dělala nějaké drobné filcové jídlo pro Ninu a má to dodnes úspěch. Už začíná vařit i Raphael. Třeba to zvládnu na Vánoce, to by byl hezký dárek.Nechtěla bys zveřejnit nějaké fotky z výroba? nebo návod? A co ty ozdůbky třeba přilepit suchým zipem? Měj se krásně. S.

    ReplyDelete
  3. Hani hezčí jak z cukrárny! Úžasné pusinky, jahůdky a trubičky:-))
    Ajka

    ReplyDelete
  4. Nádhera!!!! Opravdu k nakousnutí!

    ReplyDelete
  5. Také by som mala jesť, to by sa nepriberalo :-) Je to nádherné a ja dúfam, že sa máš dobre.

    ReplyDelete
  6. moc vám děkuji za milé návštěvy!
    Míšo, zase se bavím tvým slovním projevem:) klidně se samozřejmě inspiruj, i kdokoliv jiný. já jsem se taky inspirovala, kdysi jsem viděla podobný dort na netu. ale byl tmavý čokoládový, šitý v ruce a nebyly tam jahody, ale maliny - pošité červenými korálky, moc pěkné. když náš malý chtěl jahody, tož toto je moje verze.
    a raději jsem šila na stroji, kdybych šila v ruce, tak by ho dostal v patnácti a to už by ho asi nechtěl.

    Soňo, tvé holčičky mají krásná jména! u nás vaří syn i starší dcera a všechny návštěvy dětí se vrhají na kuchyňku.
    o návod jsem se dodatečně pokusila, doufám, že se bude hodit!
    ten suchý zip by byl určitě fajn a děti by s tím mohly víc manipulovat a nelítalo by to.

    Ajko,
    ráda tě zase vidím! už jsem tady dlouho nebyla a chyběla jsi mi.

    Ilonko a Lilo, děkuji!

    ReplyDelete
  7. jo, už jsem to pochopila, že Raphael je kluk. holčička by končila na a, že.
    je prima, když i chlapi vaří. nekdřív jako, pak časem snad i doopravdy... já synovi slibuju i žehlení... :)

    ReplyDelete
  8. Ty znáš Hanku, fákt? No ten svět je malý :-) My jsme jako mládežníci jezdívali na Klokoty na spolčo. A mimo jiné to byla Hanka, která přišla s nápadem, že bych pro jejich farnost mohla ilustrovat nedělní evangelium. A občas ty ilustrace prosáknou i tady na blog... Na to, jak jsi šila dort se ráda podívám, zatím jsem ty fotky tady neobjevila... Hezký zbytek víkendu! S.

    ReplyDelete
  9. Jo a Raphael je kluk jako buk... i když ho občas navlíknu do růžových tepláků :-)

    ReplyDelete
  10. to se Hanka a spol. mají, že mají nedělní evangelium tebou ilustrované!
    ty fotky tu nenajdeš, nedělala jsem je. prostě to je trochu pro mě nadstandard. ale snad se někdy pokusím a zadaří se vyfotit i tvoření.
    zatím jsem popsala slovně, co jsem mohla a doplnila do textu k hotovému dortu. je tam i odkaz.
    taky jsem zkoušela propašovat synovi růžové tepláčky, nebo pod pojem slipy zahrnout i kalhotky s motýlkama po dceři, což mi ještě nedávno procházelo, ale už si ani neškrtnu! museli jsme vyřadit i růžové kraťasy s moc hezkými obrázky, když jsem se je pokusila propašovat mezi pyžamka :-)

    ReplyDelete
  11. Haničko, ten dortík je boží, to se jinak nedá říct. Moc se Ti povedl a je k "sežrání".

    ReplyDelete