My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

January 29, 2017

v pohybu * moving


































































































* pohyb je omamný a návykový, euforizující droga, po těch letech, kdy to nešlo. zázraky se dějou, děkuju za ty dary každý den a občas si vzpomenu, jak jsem se plazila po zemi na wc a táhla jednu nohu za sebou. anebo jak jsem ležela v posteli a neměla sílu na wc dojít. ještě hodinu to vydržím, nasbírám síly a zvládnu to. ještě hodinu to vydržím, ležet, nepřemýšlej nad tím a jen lež, jen ještě lež... nebyla síla ani jít se najíst. nejedla jsem celý den a doufala jsem, že mi O, až přijde z práce, namaže chleba a donese do peřin. to nejde vysvětlit, prostě to ne a nešlo a na tu bolest a neskutečnou únavu nezabíralo ani odhodlání a sebezapření a silná vůle. 
* ale tohle všechno, to je minulost, jak je to báječné, že už je to pryč. teď CH*O*D*Í*M, dokonce i B*Ě*H*Á*M, nemůžu se nabažit C*V*I*Č*E*N*Í. ráno se probudím a těším se zas na tu šíleně těžkou sestavu, co Juliana vymyslela. pak nemůžu, jak to bolí, musím se smát a občas zařvu. ale tohle je dobrá bolest, je tu, protože to funguje, protože to pracuje, ne proto, že by to odcházelo. a to je tak dobře. užívám si každou minutu běhu, každej nádech, pohyb nohou, skoky na trampolíně, radostné tělo rozčesávající vzduch. vychutnávám si všechny pohyby, bolest šlach v protažení, napětí svalů, den za dnem a měsíc za měsícem radost trvá a ještě i poporůstá, jak zvládá tělo víc, špetku po špetce. Opi taky cvičí, zdravotní cviky, a někdy taky hraje, jede na zápas, je dobrá.
* vyfotila Sokola: podivej, mami, je tak sladkej. 

* a bunda... dřív bych z takové barvy omdlela. haha. anebo se osypala. anebo aspoň by se mi obrátily oči v sloup. jenže. něco se tak změnilo, už můžu. a naopak, něco zase nemusím. ach, úleva.
* běhá se v ní super. a chodí. a všechno. na zipy jsem dokoupila takový krásný věcičky malý, takový chytáčky úplně ve stejné barvě, a za to se to dobře bere. jen zas fotit znovu...už jsem se tím netrápila.
* střih jsem si vytáhla ze staré bundy. ta černá, koupil mi ji O před lety, už se úplně rozpadla. teď nastoupila zářivá nástupkyně. sofshell se tak dobře šije, hodně mě to těšilo.

* v sobotu, v neděli bývá něco svátečně dobrého a teď to bývají ty naše raw dorty. je to pořád variace na stejné téma, a ze všech nejvíc nejlepší je kešu cheese cake, teď zase pro změnu s jahodami. voněly a byly sladké, už se těším na čerstvé.
* v neděli si taky třeba stříhám na zemi díly na kabelku a barvím vlasy hennou pod vlněnou čepicí. kabelka ze starého svetru někdy příště...
* když přijedou kluci na oběd, tuhle hudbu nevypínám.

2 comments:

  1. Sleduju a čtu to od vás denně... jste moc krásní a fandím Opi... má můj obdiv.. Ty ovšem taky.. za všechno.. Na dálku se u vás doma cítím krásně. A jak šiješ/pleteš/předeš/žiješ... děkuji, moc mě to těší a motivuje

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahoj Leni, děkuju Ti za krásný komentář, moc jsi mě potěšila. já řeknu Opičce, že jí fandíš. ona cvičí denně kvůli skolióze a včera jí zrovna řekla fyzioterapeutka, že křivý lopatky už si tím cvičením dokázala srovnat, což je, JUPÍ!!! ohromnej úspěch.
      a děkuju za to, co píšeš mně, taková zpětná vazba mi dává informaci, že má smysl tohle psát a sdílet, že to může někomu přinést něco dobrého. chci sdílet všechno pozitivní, co potkávám v životě, to je potřeba si opečovávat, taky mi to dává motivaci. jsem ráda, že nejen mně. :-)
      díky, Leni, měj se krásně ♥

      Delete