My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

March 31, 2017

co jsme jedli v březnu II * what we ate in march II





tady je čočkový chlebíček ze sušičky. je v tom naklíčená čočka, slunečnice, nějaké koření, česnek...moc dobré.

















na mírně opečený lilek jsme udělali raw "kečup" z mixované mrkve a červené řepy. na to avokádo, klíčky...a místo sýra pražené mandle v umeoctu trochu pomleté. na lilek ale měla Dívka reakci, takže ho asi kupovat nebudeme.
rozhodla jsem se pro alternativní přezdívky Dívka a Chlapec, univerzálnější, neutrálnějsí a pro ty mý větší děti taky jaksi důstojnější. ale Opi a Sokol jsou to pro mě stále...






moje první raw polívka. dýňová. rodina dostala navrch i smažené žampiony. a ta polívka byla jemně ohřátá, ne studená!

vždycky jsem si myslela, že je raw strava móda a trochu blbost. protože sama jsem dlouho nebyla schopná strávit syrovou zeleninu, byla pro mě těžká. ale už můžu a víc a víc po syrovém toužím...

pozoruju, jak skrz sebe vidíme svět, jak je to omezující a poučné... o SCD jsem si taky myslela, že je to blbost. no jo, jojo...muselo to ve mně ležet delší dobu, než se ty podivné informace uležely a já si přestala ťukat na čelo.
když jsem stále víc četla zkušenosti lidí, kteří si těmito systémy stravy vyléčili nemoci podobné a stejné, jako je ten můj kámen úrazu...musela jsem zkusit tyhle obě blbosti. SCD mi tak neskutečně pomohlo. otevřelo mi nový život a teď je možná čas na ještě víc života. nedávám si cíle. nedávám si omezení. nepotřebuju za každou cenu 100% raw, 100% vegan, 100% dokonalost. nepotřebuju zákazy a omezení. potřebuju život, zdraví, radost. radost i z jídla. a tak to je. velký věci se dějou. velký lekce pro mě.
přeju si nezavírat si mysl před tím, co neznám. přeju si nenechat se omezovat svými soudy a představami. přeju si přistupovat k věcem svobodně, tvořivě, bez odsudků a hodnocení, bez posměšků, pokorně.
no není to jídlo krásný?



2 comments:

  1. Jíte moc krásně... jak prosím děláš ten čočkový chlebíček? Dělám si semínkové, kde je pojidlem lněné semínko, ale nemelu, jen to smíchám a suším..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leni, čočku nechám naklíčit, nesmí se nechat moc dlouho, pak štípe. a pak mixuju: přidám slunečnicová semínka, namočené lněné semínko (tady byl jen odvar bez semínek) , česnek, koření (majoránka, kmín, česnek), sůl. udělám placky do sušičky, nakrojím, aby se pak lehce zlomily.
      ty tvoje semínkové vypadají taky zajímavě, to bych možná někdy zkusila!

      Delete