My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

April 9, 2017

pestrá sladkost * colorful sweetness





































































































* jaro je zpěv a úsměv. miluju ho. 
* Muž má teď náročné pracovní období. dělám mu svačiny a obědy do práce, vždycky si nese krabičku s naplněnýma přihrádkama, nějakou zeleninu a sušený vita chlebíček a k tomu semínkový dresink, nebo luštěniny, klíčky. velkou nádobu smoothie a ionizovanou vodu. 
* přemýšlela jsem, jak bych ho potěšila. on miluje zelený čaj. měla jsem pro něj schovaný dárek k narozeninám - bio matchu. ale nevydržela jsem, v tomhle napjatějším období jsem mu chtěla přilepšit. vytáhla jsem matchu z úkrytu a udělala jsem hlavně pro něj zmrzlinový malinový matcha dort. 
* ta bršlice nasypaná na jablečných špagetách s banánem a skořicí, to není moje práce, přísahám. připravuju dezerty a suším chlebíčky, mixuju dresinky, vařím a dělám psí kusy, ale k snídani i svačině si děti většinou berou a připravují samy, co chtějí jíst. tohle byla snídaně, co si jednou ráno udělala Dívka. trochu jsem vykulila oči, když jsem to spatřila.

no co, mami, plevel je zdravej. dyť ty víš. řekla. 
a pak to spucovala. moje holčička :)

* a ta bršlice a sedmikrásky a jetel na polívce, to taky není moje práce. děti venku sbírají poklady a pak si zdobí svý jídla a naše jídla...někdy nevím, jestli tu kytku, co mi donesl Sokol-Chlapec při cestě ze školy, mám šoupnout do vázy, nebo do talíře :)

* to ostatní už jsem dělala. lasaně ze zelí, zapečený a proložený kachní paštikou a falešnou rajskou omáčkou. naklíčený hrášek s uzenou paprikou. sušený chlebíčky. klíčky. koprawku s knedlíkem. tyhlety knedlíkový raw jídla, co jsem se jim dřív trochu smála, ty nás baví. rodina si moc pochutnává,  přidává. musím využít jejich nadšení. chci, aby jim ty živý jídla chutnaly. takže jsem dělala svíčkovou už podruhý a koprawku si taky zase snad zanedlouho zopáknem. v receptu byly kešu, ale ty si šetřím na dort. do omáčky jsem místo nich dala namočený slunečnicový semínka a bylo to skvostné jídlo.
* hodně mi chutná pickles. Muž je moc nemusel, ale to poslední - kapusta s mrkví - chválil. u mě zase vede zelí s červenou řepou, asi protože je zářivě růžové...ale ona i ta nasládlá chuť mě hodně, hodně těší. co nejdřív udělám další a tentokrát tam přidám ještě mrkev.
* docent Brebent na chvíli zmlknul a napsal samostatně domácí úkol. 
takže Vám společně s ním přeju: buďte usměvaví, radosní a né zachmuřelí!

2 comments:

  1. A hlavně nebuďte vosi! :-)
    Jsou ta vaše jídla čím dál tím krásnější a lákavější...
    Mňam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ale to právě jsme, na tyhle jídla jdeme jak vosi :-)
      měj se kráááásně Rozmáááárně!
      snad včera všecko klaplo a bylo to prima.

      Delete