My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

May 1, 2017

čoko vlna * choco wave







































































































































* v dubnu jsme s Dívkou dělaly pokusy s raw nepraženým kakaem. moc dobrý. mixovaly jsme banány a kokos a k tomu buď přidat kakao, anebo ne, z těstíčka vykrájet tvary a sušit v sušičce. potom slepit čokoládovým krémem a jsou z toho luxusní sušenky. krém je jednoduchý: med, kokosový panenský tuk a kakao. navrchu trochu křupavosti a uvnitř sladkost s trochou tuku - ten pocit sušenek, někde uvnitř dole uložený, chuť sladkosti a komfortu. vím, že obyčejné sušenky už by mi asi tak moc nechutnaly. ale tohle...neskutečně dobrý.
* základ kuliček jsou mleté datle, rozinky a mletá slunečnice. část jsem okořenila skořicí a kardamomem, obalila v sezamu. do druhé části jsem dala trošku kakaa a obalila v kokosu, do poslední třetiny jsem dala ještě víc kakaa, k tomu ještě vanilkový extrakt a obalit v kakau...ách. jsou to moje nejoblíbenější.
* dělala jsem roládu čokoládovo-kokosovou na motivy love of raw
* z těsta na roládu jsem taky zkusila vykrájet kolečka a usušit v sušičce, spojit kokosovým krémem a...je tu oreraw z posledních fotek.
* ty trojúhelníčky - dělala jsem mexické brownies podle Judity Wignall, jen s malou obměnou, do základu jsem dala slunečnicová semínka. byly vynikající a někdy je zase určitě zopakuju.
* v krabičce na svačinu do školy nebo na fotbal, pár kousků s sebou...šikovný.

10 comments:

  1. No to jsou úplné vánoce :)
    Tolik potěšení!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zuzko, přesně, je to potěšení :) akorát jsme si teď zrovna povídali, že jsme to s tím kakaem teď trošku přeháněli a těšíme se zase na dezerty bez kakaa :)
      nějakou dobu, asi tři čtvrtě roku jsme totiž kvůli ekzému dětí kakao vůbec nepoužívali. teď jsme ho zkusili a neměli na to alergickou reakci, tak jsme se s kakaem trochu rozjeli z tý radosti, že už můžeme :) ale trošku ubereme zase, prostě čeho je moc...

      Delete
  2. Tedy, úplně se mi sbíhají sliny.
    A díky za tolik inspirace, taky jsem kytkožrout, doma nenutím, ale když děti vidí, že mamince chutná, zkouší taky. Aspoň ty menší. Tak jsem vděčná za každý nápad a inspiraci.
    Máš nějakou kuchařku/herbář/knihu, podle které sbíráš své kytičky?
    Krásné dny.
    PS: Před šitím smekám, pomaloučku se přibližuji ke stroji, když rodina/děti/vaření.. dovolí, smekám před každým, kdo umí. Tak před tebou smekám. Moc.
    Bohunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. milá Bohunko,
      děkuju za velice milý komentář. kolik máš dětí, můžu se zeptat? mateřství je nádherný dar a mě fascinuje :)
      teď je pro mě největší inspirací Divoká kuchařka Síly pro život:
      http://www.silaprozivot.com
      tam je nejvíc o jedlých plevelech.

      i na youtube se dívám na videa Síly pro život, hodně o jedlých plevelech mluví i Wlasta Hlinková:
      https://www.youtube.com/results?search_query=wlasta+hlinková
      pořídila jsem si i tuhle Bylinkovou kuchařku:
      http://www.superknihy.cz/nezarazeno/239192-bylinkova-kucharka-jedle-a-lecive-rostliny-a-byliny.html
      ale jsou tam hodně vařené recepty a s ingrediencemi, které nepoužíváme, navíc je to z prostředí Anglie, takže některé rostliny u nás nerostou. ale je pěkná, zajímavá, má krásné ilustrace.
      (taky...červenám se...někdy se dá něco i stáhnout...)

      dnes jsem zrovna posnídala v lese dubové listí, šťavel a květy fialek :-)

      moc děkuju za pochvalu šití, vážím si Tvého uznání. když při těch dětech, vaření, rodině si najdeš čas na slova pochvaly :-)
      měj se krásně, Hanka

      Delete
  3. Haničko, díky za úžasné odkazy. Dubové listí jsem ještě nechutnala, šťavel mám moc ráda, chutná i zdobí:-)
    Takové nádherné šití, to se chválí samo. A když si prohlížím pravý sloupek s fotkami, nejen šití. Jsi moc šikovná. A máš úžasné nápady. I v kuchyni.
    Krásný večer a díky díky díky veliké.
    Bohunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. dubové listí chutná dobře, je malinko příjemně nakyslé, nejlepší jsou ty malé lístečky. šťavel se mi taky líbí, ano. chutnají mi listy i květy, jsou jemné a krásné.
      děkuji za pochvalu a ty odkazy... rádo se stalo :)
      Hanka

      Delete
  4. Haničko, tys mi dala:-)) sleduju videa a dnes jsem ráda, že je po dešti a venku nevlídno:-)
    Díky za tolik krásné inspirace!!!
    Bohunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, Bohunko, já to znám, taky jsme nadšeně koukali. teď už to máme nakoukané a naposlouchané a jen sledujeme, když je něco nového. a paseme se vždycky venku :) tak přeju dobrou pastvu :)

      Delete
  5. Haničko, taky se už pasu a je to dobrota. Nenapadlo mě, že se dá namixovat tolik zeleníčka a s jablíčkem lahoda.
    Takže díky díky díky a hurá do přírody.
    Krásný prodloužený víkend:-)
    Bohunka
    Těším se moc na další příspěvky a inspiraci. Baštící i šicí.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bohunko, je to krása, to pasení, taky mi to dělá moc radost. jsem ráda, že si to taky užíváš. pro nás je to velká radost.
      snad po víkendu a po pondělku bude volněji a odpovím Ti na mail :-)
      krásný dny přeju a krásný pasení!
      Hanka

      Delete