My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

May 10, 2017

narozky * birthday





















































































































































 * zaslouží si hezkou oslavu. zaslouží si super extra dort se svým oblíbeným obřadním čajem. zaslouží si spoustu dárků. sondovala jsem, jak chce strávit den. co chce k obědu. co přesně do dortu. cheesecake vede u nás všech, takže základ byl jasný. na višních se taky shodnem a zeleň čaje...jé, to musí prostě pro Muže být! dort byl moc dobrý, jen zas příště budeme zase zjednodušovat, jsme se shodli. 
* jeden den jsem dělala koprawku a druhý den raw svíčkovou. tyhlety knedlíkový jídla jsou nejoblíbenější nejen v českých vita restauracích, ale i u nás doma. hezky ty recepty vymysleli. uspokojení možná souvisí s tím, že v tom jídle najdeš důvěrně známé chutě už od dětství, které v nepatrně nové úpravě jsou snad ještě lepší. ne snad, ale určitě. pro mě a oni říkají, že pro ně taky...
* přišel balík a v něm krásný dárky. Lněná, nikdo jiný neumí dát takovou péči. hodně čajů a čajové vůně. převracel to v ruce, jednu věc po druhé, trochu v rozpacích. to je moc, říkal. ona umí člověka zahrnout péčí a láskou. měl radost.
* Dívka se ptala, jaký obrázek na triko by se mu líbil. třeba květák, plácnul. a tak ho má. ona kreslila a já to ušila. Chlapec kreslil a sám šel nakoupit dva zelené čaje. sám objevil nový obchůdek po cestě ze školy a sám ty čaje vybral, požádal mě o vybrání trošky ze svých úspor. hezky to zvládl. 
* a já, já jsem jenom šila. dvě sváteční bílý košile. nejdou moc vyfotit, škoda. ta jedna je lněná s jemnou tkanou strukturou. a ta druhá má zase takový pěkný grafický vzor, jenže je to bílá na bílé a to se špatně fotí. tu látku si vybral jednou sám na našem výletě do velkoměsta. a přišel čas na sváteční bílý košile na míru. myslela jsem, že na košile dám knoflíky, ale nakonec zvítězil minimalismus a nenápadné patentky. košile sednou a Muž je spokojený.
* plavky byla nutnost. všechno na něm teď vlaje a já nechci, aby v bazénu dopadl jako Mister Bean. zcela prozaicky.

9 comments:

  1. Replies
    1. ááách, děkuji :-) taky se kochám. bílá je nejdokonalejší.

      Delete
  2. Je velké štěstí, že se máte!
    Krásné narozeniny jste měli. Z.

    ReplyDelete
  3. Haničko, tvému Muži vše nej nej k narozeninám, Boží Pokoj a ochranu, má velké štěstí - má tebe.
    Košile jsou nádherné, prosím, je -li možno aspoˇn stručně, jak vzniká takový úžasný dort, inspirovala bych se.
    Obraz i triko dokonalé a ta deka pod košilemi, ta je úplně luxusní, úáúáúá, to bych chtěla taky umět a mít čas ji tvořit a vytvořit, Haničko, ty jsi taaak šikovná, smekám.
    Krásný skutečně krásný májový večer celé tvé úžasné rodině.
    Bohunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bohunko, Ty mi teda dáváš, úáúáúá! :-) ty jsi řízek.
      Muži vyřídím blahopřání, to ho potěší. děkuju.
      dort: spodek jsou mleté datle a kokos a slunečnicové semínko, dohromady uhňácám těsto a napěchuju do dortové formy, spodní část obalím potravinovou fólií, anebo můžeš vyložit pečicím papírem.
      krém jsou kešu, med, citronová šťáva a kůra, kakaové máslo, vanilka. 2 lžíce kokosového oleje. orientačně: 2 a půl hrnku kešu, půl hrnku kakaového másla, med a citrón podle chuti.
      na korpus jsem dala krém, nechala chvíli v lednici a pak na to dala mražené višně, na to další krém.do poslední třetiny krému jsem přidala obřadní čaj matcha.
      navrch borůvky (měli v akci:) a bazalka se mi tam hodila barevně :)
      je to takový luxusní dort, ale na narozky musí být :)
      mimochodem kešu jsem objevila nejlevnější na maneo.cz, ale teď koukám, zas to zdražili :(
      tady je takové orientační video, jak asi se takový dort dělá. je to trochu jiný dort, ale na stejný brdo:
      https://www.youtube.com/watch?v=FUlfYCIWGCI

      deku pod košilemi dostal Muž už před lety taky k narozkám.
      děkuju za všechny pochvaly, Bohunko.
      měj se krásně, teď už má být teplo, tak ať si krásně užíváte sluníčka :)

      Delete
    2. takže zdraveorechy.cz asi teď mají ty kešu nejlevnější.
      my máme kešu na dorty a děti někdy na příděl taťka jim odměří do krabiček, aby se nehádali :-) haha a ostřížím zrakem hlídám špajzku. jinak by spucovali kilo za dva dny, žádná křeč, a to ale fakt nemůžou! :D
      jinak pak semínka slunečnice, sezam, kokos, datle se dají koupit levněji, a to pak používám hojněji.

      Delete
    3. Kešu jsme taky odměřovali každému hrstičku denně. Jsou ňamózní, zdravé...
      Všechna semínka.
      Já jsem teď závislá na smoothie, akorát jsem ráno potkala na zahradě majku - tu nádhernou modrou, ale úplně mě zamrazilo, chodí se mnou malý princ, sbírá se mnou kytičky.. holky jsem varovala a od malého prince ani na krok, ani otočit.
      Na video kouknu, borůvky mám v mrazáku ty velké zahradní jsem dostala za pomoc při skládání uhlí, já loni zavařovala lesní pár skleniček.. čaj matcha neznám, pokoukám. Nyní vařím denně čerstvé bylinky.. miluju smět vyběhnout na zahradu, natrhat na čaj, dělám to tak roky, letos už i na pasení.
      Chci něco dobrého a zdravého na neděli, pozvali jsme mé rodiče na oběd a chci popřát mamince, většinou dostane nějaké nepečené kuličky, má je moc ráda a zvládnou je malé holčičky.
      Dnes jsme si užili sluníčko, letáhy hotové, jupí, volný víkend před námi. Jen krátký, ale nestěžuju si, raduju se ze dvou dnů volna, z celé rodiny doma.
      Díky za tip na nákup.
      Krásný večer Haničko(víkend nepíšu, páč měsíček je nádherný v každé podobě a nakouknu, co nového:-)
      Bohunka

      Delete
    4. Bphunko, za pomoc při skládání uhlí? fakt? no páni...to je velká dřina. doufám, že máš borůvek plnej mrazák!
      majku jsem si musela vygooglit. asi jsem o ní i četla, ale už jsem zapomněla. to není moc prima pocit mít to na zahradě! zvlášť s malými dětmi. tak přeju, ať se hlavně nic nestane.
      doufám, že si hezky užíváš dnešní den, sváteční, jak s dětmi, tak s maminkou.
      ten matcha čaj, pokud nepijete a nemáte vyloženě zamilovaný zelený čaj, tak ani nemusíš asi hledat. mně třeba nijak moc nechutná :) akorát je to drahý :) ale můj muž je milovník zeleného čaje a ten matchu umí ocenit, takže dostal ode mě bio matchu, koupila jsem ji v dm.
      příště už ji ani do dortu nedám, shodli jsme se, že v tom ta chuť trochu zanikla a je to možná škoda. příště má slíbený zelený matcha nanuky :)
      krásný den, Bohunko,
      Hanka

      Delete