My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

May 6, 2017

s sebou * take away food

































































































* do školy a do práce.
* zkoušeli jsme dělat raw sushi. místo rýže petržel a slunečnice, haha, dřív mi to přišlo tak hloupý. jenže teď víme, proč rýži ne. opravdu nám všem ani ta rýže nevyhovuje. petržel a slunečnice mi v tom chutná, ale příště se prý nebudeme omezovat barvou, Muž říká, že tam klidně dá i mrkev :-) připravila jsem náplň a motání jsem nechala na něm, balení sushi je totiž jeho doména a vždycky byla.
dělala jsem "wasabi" placičky. klíčila jsem směs pískavice a hořčice a ty klíčky byly pekelně pálivé, nešlo toho moc sníst. nechtělo se mi tu krásu zelenou vyhodit, tak jsem ji mixla a dochutila trochou octa a soli a "wasabi" zelený placičky usušila v sušičce (ve skutečnosti jsou trochu zelenější než na fotce). zázvor jsem nechala naložený přes noc v umeoctu...a druhý den si nesli do školy a do práce sushi s wasabi i zázvorem. 
* dívám se na ně a jsem tak ráda, že jsou zdraví. budu mixovat a sušit a spiralizovat a odšťavňovat, krájet a marinovat, klíčit a fermentovat, budu vymýšlet nový recepty a do půlnoci tu něco patlat. budu destilovat a ionizovat. postavím se na hlavu a budu přitom hrát na flétnu, jen aby byli takhle. neuvěřitelné vidět každý den, jak jsou živí. jak Muž omládl. ještě dál pomaličku hubne, v tváři má život a víc jasu v očích a víc sil. kalhoty na něm zase trošku víc mají vůli. šiju mu košile úplně nové velikosti, jako někdy snad po svatbě. nejde o hubenost, ale o zdraví. o životní pocit. o jas v očích a síly, kterých je víc a víc radosti.
a děti, ty mý zlatý děcka s čistou kůží, veselé a jiskřivé, házejí do sebe hromady zeleniny a milujou zdravý sladkosti. stopuju a detektivně pátrám, co jim chutná a vyhovuje a co tolik ne. stopuju a zkoumám reakce kůže na nové potraviny. zase jsme rozšířili repertoár. lněné semínko zdá se bezpečné a z toho mám velkou radost. malinký otazník máme u množství kakaa u Dívky, ale Chlapec zkusil domácí křepelčí vajíčko a radoval se, kůže je čistá. vím, že všichni jsme zdraví a ještě jinak a víc živí a budeme ještě víc. vím, že pestrost jídla se pomalu rozrůstá a obohacuje o nové složky a odstíny. je to neskutečná radost.

* Zuzka mi napsala pár milých komentářů (má moc milý blog) a já jí odpověděla: je to, myslím, pravda, dělám to všechno s velkou láskou...taky cítím, že je důležitá energie, kterou do činností vkládáme. a do jídla...jéje! když má živit naše těla a těla milovaných, když z něho děti rostou, vlastně tvoříme jejich těla, buňky, to je poslání a kouzelná alychymie, ve které se zrcadlí naše úcta k životu a Stvoření.

...jsem se nějak zamyslela ;-)

* koncert si krásně užili. přijeli radostní a naplnění. a ty dvě kámošky, co tu spaly, mě tak potěšily. jsem ráda, že je Dívka má. dobrý a krásný a chytrý holky. cítit tu energii mládí a růstu, zamilování a těšení se na nový věci. cítila jsem, že jedna z nich je zamilovaná a pak jsem i přišla na to, která :). nechala jsem je být a jen tak trošku z vedlejší místnosti pozorovala. nakrmila je, ustlala, dodávala talířky s dobrotama a hrnečky s pitím a kochala se tou krásou. vyběhla jsem si do lesa a potkala srnku, nejdřív jsem ji pozorovala, jak se pase, a potom... chvíli jsme běžely spolu stejným směrem. byla to mladá srnečka a pak jsem doběhla domů a tady ty tři mladý srnečky. objetí na rozloučenou.

* užíváme si dny spolu. teď bylo a je trošku víc volna...je krása, když ráno nespěchají a zůstanou. chia kaše a kokosový mlíčko a palačinka se zmrzkou a jahodama...je krása se dobře vyspat. spolu jíst a jít někam do lesa a jet na bruslích, občas se za jízdy chytit za ruce... miluju to. spolu pracovat trošku na zahradě a pak se navečeřet a spolu se dívat na film (jo, já si něco u toho šmodrchám, vlastně se nedívám, že ano :) takový ty obyčejnosti krásný.
* přeju Ti a Vám všem co nejvíc krásných obyčejností.



9 comments:

  1. Hanko, moje chuť do života, chuť dělat ty krásné obyčejné věci s ještě větším vděkem a pozorností, se vždycky po čtení tady u tebe znásobí. Děkuji, že se dělíš o obyčejnou radost, která je tak cenná.
    Právě vařím milovaným zeleninovou polévku a dívám se z okna, jak pracují a hrají si na zahradě a těším se až společně sníme jídlo venku uprostřed pampelišek a s Eliškou a psy půjdeme na procházku k rybníkům.
    Krásné hřejivé dny!
    Zuzka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zuzko, to mě velice těší :-)
      jíst venku, jé, to je nádherný. a se psy na procházku...určitě jste si to hezky užili. my dneska slavíme narozeniny našeho taťky, máme dort a šila jsem dárky a děti vyráběly, je to hezký. snad časem i fotky sem dorazí. jen si hezky užívat a pěstovat tyhlety všední pěknosti, co dělají rodinu a "náruč domova".
      tak ahoj, přeju taky krásné dny!
      Hanka

      Delete
  2. Všechno vypadá báječně!
    A ty semínkový chleby, ty musím někdy vyzkoušet…sušička by byla, takže? Již brzy! :-)
    Dívka má krásný vlasy.
    A vzala bych si prosím jednu čokokuličku, budu si ji šetřit, po kouskách uždibovat a energie až do večera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. děkuju, Rozmarko!
      semínkový chleby určitě zkus. ty lněný jsou zelený od medvědího česneku.
      vlasy chce zkrátit a já pořád nemám čas...nechce se mi. ale udělám to, když chce, někdy. no jo.
      čokokuličku mám taky nejradši. ty nejtmavší a nejčokoládovější jsou úplně nej.
      have a nice time, fairy in mint skirt!

      Delete
  3. To je nádhera, úplně se mi sbíhají sliny na naklíčené věci, vypadá vše tak krásně, propátrala jsem špajz, co by šlo, našla čočku, hrách a fazole a už se těším na klíčky, od včera nabobtnaly tolik, že jsem musela vzít větší nádobu. Ještě dál nějak upravuješ, prosím?
    A jako čokoholik ani nemluvím.. i mamince jsem jako bonboniéru vyrobila čokokuličky, byla nadšená, děti též už při tvoření:-)
    Krásné májové dny a děkuji za tolik inspirace.
    PS: Vlasy nádherné, i naše dcery měly moc dlouhé, stále chtěly zkrátit, ani mě se nechtělo stříhat do té nádhery, ale letos jsem už zkrátila na polovic, dorostou, holkám se ulevilo. I já si nechala zkrátit své (místy) šediny:-))
    Bohunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bohunko, nejčastěji klíčím obyčejný zelený hrách a čočku. je to i nejlevnější, je to dobrý a výživný. děcka to milujou a berou do školy i pro kamarády a už někteří se taky inspirovali a doma klíčí :-)
      většinou klíčky nechám tak, jak jsou, přidám k jídlu, nebo nasypu navrch na polívku. někdy ale trošku osolím a posypu lahůdkovým droždím a to je moc dobrý. anebo se dají přidat do salátu. někdy je taky umixuju a zahustím mletou slunečnicí, ochutím a suším v sušičce chlebíčky.
      raw strava se často prezentuje jako nákladná, se spoustou drahých superpotravin a exotických věcí, ale není to vůbec nutné. když jíme hlavně naše místní obyčejnosti, bílkoviny máme z obyčejných luštěnin a venku natrháme bršlici a kopřivu, doma dělám kysané zelí a ostatní, není třeba ani doplňovat příliš drahých ořechů a jiných luxusností, je to zdravý a dobrý. nějaký luxus si občas dopřejeme, cheesecake z kešu třeba k narozeninám, na sváteční dny. dobré kvalitní kakao, ale toho spotřebuju lžíce. dobrý med od včelaře, ale už ho taky tolik nebaštíme, stačí nám už ovoce.
      p.s. já jí ty vlasy taky časem zastřihnu :)
      měj se krásně, Hanka

      Delete
    2. jo a ano, ono to hodně nabyde. většinou pak rozděluju do dalších skleniček. i vojtěšku alfalfa, když klíčím, zázračně neustále přibývá a nabývá, přitom tolik vitamínů, co to má...

      Delete
  4. vojtěšku nemám, co je, prosím alfalfa? Hodně mě zaujala hořčice, prodává se jako zelené hnojení na záhony, já kdysi slyšela, že jedobrá zelená, tak pěstuju na pasení, je pikantní. Těším se, až zkusím naklíčit.
    Klíčky se už ukazují a nejmladší dcerka chodí kolem a těší se na baštu:-)
    Bohunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. v prodejnách zdravé výživy se prodávají semínka vojtěšky ood názven alfalfa, anebo alfa alfa. je to takový vznešený název, ale je to obyčejná vojtěška. my ji máme naklíčenou moc rádi.
      přeju, ať klíčky chutnají :-)
      H.

      Delete