My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

May 17, 2017

sušený chlebíček



























*
protože už se sešlo víc žádostí o recepty na chlebíčky, tady to máte, dívky :)

když odšťavňuju bio mrkev a/nebo řepu, je mi líto hodit odšťavněnou drť do kompostu. je to výborný základ pro sušené chlebíčky - krekry ze sušičky.
v mixéru nejdřív umelu slunečnicová a lněná semínka. pak přidám zeleninovou drť. někdy místo drti dávám naklíčené luštěniny: hrách, čočku. 
přidám trošku vody, pár lžic psyllia, sůl a česnek. nejpohodlnější je dát sušený česnek. někdy dávám i lahůdkové droždí, sušený medvědí česnek...
zkoušeli jsme různé kombinace koření, mně nejvíc chutná kombinace bazalka, sůl a česnek.
rozmixuju do konzistence husté kaše, podle potřeby přidám vodu.
pak natírám kaši ve vrstvě asi půl centimetru na pláty sušičky vyložené pečicím papírem. nožem naznačím zářezy, aby se sušené krekry v nich lehce zlomily. jejich velikost jsem přizpůsobila velikosti krabiček na svačiny :)
nechám sušit při nejnižší teplotě, aby si krekry zachovaly enzymy - tedy raw kvalitu.
můžete si je udělat sušší, nebo vlhčí, podle chuti. já je vysouším dokřupava, protože pak vydrží ve spíži v krabičce několik týdnů.
nemám přesně odměřené množství ingrediencí, dělám vše od oka, podle chuti. pro odpozorování postupu a představě o poměru surovin je dobré toto video Síly pro život, které taky pro mě bylo prvotním impulsem a inspirací:


recept na lněný chlebíček jsem zkoušela poprvé podle paní Radmily Zrůstkové a její kuchařky Zdravě a syrově.
1 hrnek zlatého lněného semínka
1 hrnek hnědých lněných semínek
1 hrnek sezamu
2 hrnky medvědího česneku
2 hrnky vody
2 lžičky soli

semínka namočit na 2 hodiny
poté rozmixovat medvědí česnek, vmíchat semínka
rozetřít na pláty sušičky a nožem naznačit řezy
sušit při 42°C asi 24 hodin


chlebíčky jsou dobré do školy, do práce, na cesty. s pomazánkou, k polévce. někdy si chlebíček lehce namažu kokosovým tukem.

*





5 comments:

  1. Hani, moc děkuji za recept. :o)
    Zkouším Hraběnčiny řezy, ale nějak mi potvůrky nechtějí stuhnout...
    Krásný víkend,
    J.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jitko, taky jsem neměla ty řezy tuhé. ale drželo to, tak to stačilo. drží to jen tím kokosovým tukem, který ztuhne v lednici. asi je lepší nedat jablek moc, anebo ne moc velká jablka...musí si to stejně každý nějak vychytat. držím palce, ať to drží, tuhé to být nemusí. dobré to bude ale určitě, i kdyby to bylo v misce na lžičku :)

      Delete
    2. taky přeju krásný víkend! H.

      Delete
    3. Ztuhlo až po delším pobytu v mrazáku. Měla jsem moc šťavnatá jabka.
      Obě varianty (tuhá i drobící) je každopádně delikátní.
      J.

      Delete
    4. tak aspoň že tak, i zmrzlinová hraběnka je super :)
      mám tu na blogu taky jeden zmrzlinový dort, který ne a ne ztuhnout...stane se. taky byl vynikající.
      poměry tekutějších a tuhostdávajících ingrediencí si člověk musí stejně nějak vypozorovat, protože do receptu se nevejdou právě ty varianty moc šťavnatých jablek a podobně.
      H.

      Delete