My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

October 13, 2011

JABLOŇOVÉ VÍLY. NĚJAK SE NÁM LETOS URODILY * APPLE TREE FAIRIES. RICH HARVEST OF THIS YEAR

mám vřelý vztah k jablkům. miluji hlavně ta nakyslá. nic v životě není pouze a jen sladké. ale máloco je tak dokonalé, jako právě jablko.

moje láska k jablkům a jabloňovým stromům sahá až někam do dětství. možná jsou to okamžiky, kdy jsem ležela v houpací síti a zírala do nebe, procezeného listy stromů. snad jsou to chvíle úžasu, když celá zahrada rozkvetla a stromy vypadaly nádherně a slavnostně ve svém narůžovělém závoji. možná jsou to chvíle sbírání prořezaných větví, s šátkem na hlavě, v dešti, s kletbou na rtech. možná jsou to chvíle česání, sbírání, třídění nahnilých a zdravých plodů, hrabání listí na podzim.

možná jsou to ty litry vypitého jablečného moštu, které lisoval každoročně můj tatínek. možná jsou to jeho každodenní pokyny: "PIJTE MOŠT! JEZTE JABKA! ať se to nezkazí! vem si do školy tři, čtyři, deset jablek, rozdej je!"

ach jo.

možná to jsou ty snědené štrúdly a koláče, žemlovky, jablečné kompoty a já nevím co všechno, ale všechno jablečné.

možná je to i ta obligátní otcova otázka, kterou jsem nesnášela: "kolik jsi dneska snědla jablek?"

když je vaše dětství požehnáno ohromnou zahradou plnou kouzelných stromů, to jablečné šílenství se nějak zaryje, podepíše... buď tak, že J..A..B..K..O nemůžete ani vidět. jen při tom slově se vám zvedne žaludek. při pohledu na něco kulatého červeného uháníte rychle pryč.

anebo...?

anebo vzpomínky proseté sítem času se stanou vlídnými připomínkami dávného světa kouzel. kdy v korunách, pod listy, v mechu se ukrývali skřítci a víly. když jste se na chvilku zastavili při práci kolem stromů, ve vůni nahnilých plodů, za zvukem ševelících listů a v nehybnosti, která se rozhostila ve vaší duši, jste zaslechli příběh. zahlédli jste mihnutí podivné bytosti. 



... DOPADLO TO, MYSLÍM, DOBŘE. JABLKA MÁM STÁLE RÁDA! OPRAVDU TRVÁM NA TOM, ŽE TO JE TO NEJDOKONALEJŠÍ OVOCE....


            a z mojí lásky k nim se narodila jedna .....nó, řekněme HOLKA?

už jste ji u mě možná viděli. nebo u Theresičky...? teď už není jenom jedna, sama. NĚJAK SE NÁM JICH LETOS URODILO...

                                                        inu, jsou to holky společenský...




ta první si vyšla na výlet ke staré kapli. tyhle holky taky rády výlety. projít se pod břízami, porochnit se v mechu, to milujou.

maj rády hlavně podzim. procházejí se lesy, háji, zahradami. nasávají vůně dozrávajících jablek. když mají nožičky unavený, uloží se k spánku do větví, ve kterých náhle zmizí s houstnoucím večerem.

 


                                                    hledí na svět očima doširoka otevřenýma. 

                                                               za všedností vidí kouzla. 

                                                             možná jich pár taky ovládaj...? 

                                                              a jsou to holky kamarádský!

                                                         klidně si můžete jednu vzít domů. 

bude se spokojeně povalovat na skříni či na poličce. občas ji vězměte provětrat, na čerstvý vzduch. nebo jen pootevřete okno. nežádá toho moc, fakt není náročná. akorát nemá ráda, když ji děti tahají za vlasy a za ručičky! a taky prosím Vás ŽÁDNÝ SVLÍKÁNÍ! (ŽE BY JÍ NĚKDO SNAD CHTĚL UTRHNOUT TO JABKO, TO SE MI TU SNAD ANI NECHCE ZMIŇOVAT!) bacha na to! 

když ji necháte sedět na nočním stolku, bude Vám do ouška šeptat před usnutím pohádky o zlatých jabloních, o Jabloňové panně, připáleném štrúdlu... nebo i něco ostřejšího, jak je libo, třeba o pravidlech moštárny. 
 
jen pozor na to, když Vás uspí, občas se vyplíží do kuchyně a něco oždibuje v ledničce. usrkne džusu, kousne do jabka... nic hroznýho.  jen abyste s tím počítali. (ta víla je strašně zdravá. FAKT nepřenáší nemoci. no vždyť to znáte o vlně...odpuzuje roztoče, plísně a bakterie...)

 

Jablůňka je vyrobena z ovčí vlny technikou plstění zasucha i zamokra. vlna je přírodní, či doma barvená speciálními barvami na vlnu. je vyztužena drátem, takže nohy, ruce, krk jsou ohebné. na nohou má botičky háčkované z ručně předené vlny. 

je to autorská loutka, dekorace, hračka pro dospělé děti, jak chcete. vyžaduje jemné zacházení, spoustu citu, vřelý domov.

nemá ráda vodu. nezkoušejte ji koupat, ať Vás nekousne. ale když ji občas oprášíte, bude spokojená. 

 
jsou každá trošičku jiná. víte, jak je to s děckama. ani dvojčata nejsou stejný. měří cca 33 - 34 cm. všechny jsou moc hodný, slušně vychovaný a už se moc těšej do svých nových domovů. ta úplně vpravo má dobrodružnýho ducha, pocestuje až do Finska!


jo a příště...příště................ČEKEJTE PŘEKVÁPKO! protože v Calenndula Laboratoires se to škvíří v křivulích, chemické reakce bouří................BUDE TO TAK TROCHU RAJSKÉ, NEBESKÉ, S NADĚJÍ A PŘÍSLIBEM!!! 
 
                       ..........i Vám všem přeju nehynoucí naději a sladké přísliby........

                                                            ♥ Vaše Calenndula ♥



P.S. one regular (and few random) reader from far English speaking country will forgive me (PLEASE!), I have no power now for English!  maybe later...?

jo, a respektujte kopyrájt! nebo si dejte pozor na manželův pravej hák... 
vyvinuto v Laboratořích Calenndula.

please respect copyright or beware of my husband... 
developed in Calenndula Laboratoires.

16 comments:

  1. Jedním slovem nádhera !
    Krásné víly, prostě bezkonkurenční, v dobrém závidím jejich budoucím majitelkám (nebo majitelům).
    Jablíčkové povídání mě vrátilo do dětství. Taky jsme měli kvanta jablek, mošt, štrůdly ...
    Moc krásně napsané, těším se na to příští rajské překvapení.

    Hezký den, Ilona

    ReplyDelete
  2. Nádherné poetické vyprávění - hned je mi lépe na světě, i proto, že vím, že mezi námi je tolik úžasných tvorečků. A když se mi zjeví v takovéhle éterické podobě, prožívám pocit štěstí z krásného zážitku. Díky!

    ReplyDelete
  3. Všechny jsou úžasné...těším se co dalšího krásného vzikne. ZdravíM.

    ReplyDelete
  4. ILONKO, jablek není nikdy dost! děkuji za milá slova!
    VLAĎKO, já prožívám pocit štěstí z Tvých slov, protože když vidím Tvé krásné výrobky...asi budu na tuhle Tvou pochvalu hodně hrdá!
    MARVAEL, děkuji, děkuji! už bych to sem nejradši dala, už to mám hotové...ale neumím to s foťákem, tak musím počkat na většího odborníka..

    ReplyDelete
  5. Jsem tu dlouho nebyla.Holka zlatá,ty jsi to zase tak krásně napsala.ˇUplně cítím tu vůni-jablek a podzimních ohýnků.Ách.
    Měj se moc hezky s pozdravem Žaneta

    ReplyDelete
  6. Po netu se toulá putovní srdíčko a jedno zabloudilo ke mně. Já ho zas posílám sem:

    http://oveckov.blogspot.com/2011/10/oceneni-od-srdce.html

    ReplyDelete
  7. Haničko musím ti je pochválit i tady - jsou nepřekonatelné !

    ReplyDelete
  8. ŽANET, to jsem ráda, že Ti to vrátilo hezké vzpomínky. mně taky.
    ZAHRADO, neznám Vaše pravé jméno, ale tohle oslovení se mi líbí... musím taky tu Vaši zahradu navštívit... děkuji za zastavení a za milá slova!
    VLAĎKO, Tvé ocenění je pro mne velká pocta! jak už jsem Ti napsala, dostala jsem se tím do úžasné společnosti a to je teda pocit....
    AJKO, Ty jsi neuvěřitelná, jak vytrvale dokážeš chválit. moc Ti za to děkuju a vím, že děláš radost spoustě dalších lidí. díky za to!

    všem Vám děkuju za zastavení u mě. krásné dny,
    Cal ♥

    ReplyDelete
  9. Víly jsou náádhernééé a jablíčka mám moc ráda. Děkuji za krásný blog.

    ReplyDelete
  10. Calenndulko,
    je vůbec možné mít v jednom článku 10000 milých věcí? Úplně mě Tvoje slova a překrásné panenečky pohladily na duši. Děkuju! Jsi velikánská šikulka!
    Cestovatelce přeju šťastnou cestu do Finska! ;-)
    Moc hezký večer Ti vinšuje Vivi

    ReplyDelete
  11. jé, děkuji Vám! Amelie, vzpomínám...
    a Vivi, Ty umíš potěšit!
    mějte se fajn,
    Cal

    ReplyDelete
  12. These are just so lovely, cheers Marie

    ReplyDelete
  13. Thank you so much! your comment is the first in English here... :) so I can see it is not useless write in English too...

    ReplyDelete
  14. Dnes jsem tu poprvé a už jsem se stala fanynkou...Je to nádhera...nádherné počteníčk. Místo, kde se člověk dostane do jiného světa...Ty panenky jsou tak rozkošný.
    Vendy

    ReplyDelete
  15. jéééminečku to je prekrásne!

    ReplyDelete